Coaching a vállalkozásban - Coachingcentrum

KÖZZÉTÉVE: 2016. július 11.

A vezetői munkában mindennaposak a konfliktusok és az időnyomás. Különösen igaz ez az olyan cégeknél, ahol egyszerre több projekt fut párhuzamosan, hiszen az erőforrások szűkössége és a prioritások menedzselése állandó figyelmet igényelnek cégmérettől függetlenül.

Örvendetes, hogy sok cégnél már beépült a standard HR-es eszköztárba a (külső és belső) coachok alkalmazása a vezetőfejlesztésben. Ez azonban, ha a keretek korlátozottak, csak egy szűk vezetői kör számára elérhető, holott több tehetséges, még nem vezető beosztású alkalmazottnak volna igénye a coaching szemléletű támogatásra a munkavégzése során. Mi ilyenkor a megoldás?

Ezen eszközöknek azonnali alkalmazás ad segítséget a mindennapi vezetői munkában:

Fejlesztéssel nyereséget

A coaching szemléletű vezetők tehát nemcsak saját önismeretüket fejlesztik, hanem az érzelmi intelligenciájuk érzékenyítése révén hatást gyakorolnak a munkatársak motivációjára, akik több figyelmet, világos és őszinte visszajelzéseket kapnak, valamint támogatást a felmerült konfliktusok megoldásában. Ezzel csökken a tehetségek fluktuációja, és javul munkahelyi légkör.

Nem kérdés, hogy munkáltatóként ez mekkora versenyelőnyt jelent, iparágtól függetlenül, csupán a képzési költségek okos kihasználása révén.

Már elérhetőek olyan képzések, amelyek nem kizárólag főállású coachokat, hanem coach szemléletű vezetőket képeznek, és akár a megrendelő igényei alapján speciálisan testre is szabhatók.

Érdemes kísérletezni, mert ennek a befektetésnek kevés a kockázata, és a nyeresége az, hogy hosszú távon pozitívan befolyásolja a szervezeti kultúrát és a cég napi működését, ráadásul a képzést elvégző vezetők elkötelezettsége is nő. A coach-szemlélet és a coaching eszköztár alkalmazása óriási jelentőséggel bír a munkahelyi stressz csökkentése szempontjából is.

Szerző: Dr. Tóth Krisztina



IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Hasznos információk Neked a Coachingcentrumról.