Magyar nyelvű traumainformált-coach képzés indul 2022 nyarán! | Coachingcentrum

Ügyfeleink mindig a teljes énjükkel lépnek a coaching folyamatba – ahogy mi magunk is.

Akkor is így van ez, ha egészen konkrét problémán akarnak dolgozni és akkor is, ha nehezen definiálhatóan vagy általánosságban bizonytalanodtak el életük adott egy szakaszában.

Ügyfeleink mindig a történeteikkel együtt érkeznek hozzánk, még ha ezen történeteknek csak kis részét ismerjük is meg. Lehetséges, hogy ezek a történetek szomorúak, nyomasztóak, fájdalmasak.  Lehetséges, hogy ügyfeleink gyermekkori traumákat éltek át, vagy aktuális környezetük, helyzetük traumatizáló. Az is lehet, hogy személyes, munkahelyi, vagy éppen akut krízishelyzetben vannak.

Coachként gyakran gondoljuk, hogy távol kell maradnunk mindentől, ami akárcsak kapcsolatba hozható a trauma kifejezéssel, hiszen könnyen a terápia területére tévedhetünk. Ha azonban több ismeretet szerzünk a traumáról, akkor megértjük, hogy azok mindenkit érinthetnek és hatásuk megjelenhet a coaching folyamatban, akár tudunk róla, akár nem.

Egy-egy megélt trauma hatással van a coachee veselkedésére, kommunikációjára, arra, ahogyan kapcsolódik mind a magánéletében, mind a munkahelyén. Ez a működésmód megjelenhet a coaching folyamatban is, akár témaként, egy elakadás, akár a coachcsal való kapcsolódási nehézség mentén. A képzés arra irányul, hogy a résztvevők rálátást szerezzenek a traumák működésére, fiziológiai hátterükre, hatásukra a hétköznapokban. Ez a megértés nem a trauma kezelésére irányul, hanem arra, hogy a coach képessé váljon közelebb kerülni a coachee nehezen érthető reakcióihoz és a támogatói folyamatot ezen megértés mentén felépíteni.

Traumainformált-coach képzésünkön a modern elméleti alapvetéseken, fogalmi ismereteken túl a traumatudatos szemlélet elsajátítására helyezünk nagy hangsúlyt. A gyakorlatok pedig segítenek abban, hogy kellő érzékenységgel alkalmazzuk új megközelítésünket a coaching folyamatban és a coachee-val való munkában.

A Traumainformált-coach képzés eredményeként tudni fogod:

  • mit nevezhetünk traumának
  • milyen összefüggések vannak a stressz és a trauma között
  • milyen jellegzetességek figyelhetőek meg traumát átélt személyeknél és hogyan jelenhetnek meg ezek a jegyek a coaching folyamatban
  • mit jelent a traumainformált szemlélet a coachingban
  • hogyan alakítsd a jelenleg használt coaching-módszertant traumatudatos módon
  • mire figyelj a kommunikációdban, hogyan kapcsolódj ügyfeledhez a szemlélet jegyében
  • hogyan maradj tudatos, empatikus, önreflektív és hatékony krízishelyzetben is
  • mit tehetsz coachként akut krízisek esetén
  • mi a másodlagos traumatizáció
  • hogyan tudod saját mentális egészséged megtartani
  • meddig tart a coach kompetenciája és hol kezdődik a terápia, ha trauma van a háttérben
  • milyen további segítséget kaphat az az ügyfél és hol, akivel nem foglalkozhatsz a coaching keretein belül

 

A 32 órás képzés négy modulból áll, a megjelölt napokon 9:00 és 16:30 között.

 

1.  A trauma megértése, elméleti háttér

2022. szeptember 10.

  • Kompetenciahatárok, etikai alapvetések
  • Mit nevezünk a traumának? (Alapfogalmak, definíciók, pszichológiai alapok)
  • Trauma és stressz kapcsolata, hatása a testi, lelki és mentális jóllétre
  • Trauma megjelenésének felismerése
  • Megküzdési stratégiák és kötődési minták

 

2. Coaching eszköztár

2022. szeptember 17.

  • Traumainformált szemléletmód, alapelvek
  • Trauma és coaching, a coaching határai
  • A coaching folyamat érzékeny pontjai traumainformált megközelítésben
  • Traumainformált kommunikáció és kapcsolat az ügyféllel
  • Traumainformált kérdezéstechnika és coachingeszköz-használat
  • Biztonság, énerő, erőforrások feltárás és mozgósítása
  • Önszabályozás lehetőségei

3.  Self care coach szerepben, mint a folyamat záloga

2022. október 1.

  • Másodlagos traumatizáció
  • Kiégés megelőzése
  • Önmegfigyelés, önmonitorozás és önazonosság: a coach tudatosságának növelése esetleges saját érintettség révén felszínre kerülő reakcióival kapcsolatban
  • Self care, a coach mentális egészségének megőrzése
  • A coach rezilienciájának növelése

4. Gyakorlás

2022. október 29.

  • Hova fordulhatunk coachként támogatásért – szupervízió szerepe
  • Hova fordulhat az ügyfél,
    • ha helyzete azonnali megoldást vagy támogatást igényel
    • ha a traumát a történetébe ágyazottan szeretné megérteni
  • Esetfeldolgozások

A modulok többségében esetfeldolgozásokat, esetmegbeszéléseket is beépítettünk.

Oktatók: Báry Enikő, pszichológus, közgazdász, coach, Vajsz Kornél pszichológus, vendég: Dr. Tar Zsuzsanna pszichiáter.

A képzés ára: 200.000 Ft + ÁFA . Early bird jelentkezés: 180.000 Ft + ÁFA, 2022.08.10-ig Vállalati kedvezményekért (egy szervezettől több fő jelentkezése esetén) és részletfizetési kedvezményekért hívja képzési vezetőnket, Major Líviát: +36206272710. Magánszemélyeknek áfamentességet tudunk biztosítani. A Coachingcentrum felnőttképző intézmény, szakmai felelősségbiztosítással rendelkezik.

További információk és előzetes érdeklődés:

Major Lívia +36206272710 office@coachingcentrum.hu  

A jelentkezéskor megadott adatait kapcsolattartásra és szerződéselőkészítésre használjuk, hogy részt tudjon venni a képzésen, kérjük olvassa el a honlapon található adatvédelmi tájékoztatónkat.

Oktatóink bemutatkozása:

Báry Enikő

Pszichológus, Alkalmazott egészségpszichológiai szakpszichológus jelölt, autogén tréner, tranzakcióanalitikus jelölt, tréner, coach

Pszichológiai tanulmányaimat klinikai pszichológia szakirányon a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen és párhuzamosan szervezet-, munka- és döntéspszichológia szakirányon az ELTE pszichológia szakán végeztem. Később a Budapesti Corvinus Egyetemen szereztem gazdálkodás és menedzsment szakon közgazdász képesítést. Jelenleg a Szegedi Tudományegyetem alkalmazott egészségpszichológiai szakpszichológusi szakképzés rezidense vagyok.

Pályámat szervezetfejlesztési tanácsadóként, trénerként kezdtem. Az üzleti világban dolgozva közelről tapasztalhattam meg, hogy mivel küzdenek a multinacionális cégeknél dolgozó vezetők, munkatársak és mivel küzdenek a kisebb cégeket vezető vállalkozók és kollégáik. Azt is láttam, hogy hogyan borul fel a munka-magánélet egyensúlya, mi okozza az oly gyakori kiégést, a mindennapi szorongásokat, a lelki eredetű testi megbetegedéseket. Jó ideje munkám része, azon kollégák támogatása, akik ezekkel a nehézségekkel küzdenek.

Munkámban fontos a rendszerszemlélet, a társaskörnyezet és az egyén nehézségeinek összefüggéseinek megértése, az esetleges játszmák feltárása és azokban az egyén szerepének felismerése. A belső erőforrások megtalálása és mozgósítása, hogy a változás útja láthatóvá és járhatóvá váljon.

Gyakran használok munkám során különböző relaxációs technikákat, főként autogén tréninget a testi-lelki feszültségek, a stressz kezelésére.

Credom:

Számomra minden közös együttműködés, legyen egyénekkel, vagy csoportokkal való munka, a kölcsönös tanulásról, közös fejlődésről szól. Nem hiszek a gyors, erőfeszítésektől mentes, „instant” sikerben. De hiszek a tudatos, „szembenéző”, kísérletező, kreatív közös munkában, ami eredményre vezet. Célom, hogy tudásommal, illetve elkötelezettségem és a szakmám iránti szenvedélyem által, hatással legyek másokra. Meggyőződésem, hogy mindenkiben számos érték, lehetőség és növekedési potenciál rejtőzik. Fejlesztőként belső hajtóerőm, hogy klienseimet támogassam abban, hogy ezeket a lehetőségeket felfedezzék önmagukban, és képesek legyenek azokat kiaknázva saját céljaik mentén fejlődést elérni.

Végzettségek:

  • Alkalmazott egészségpszichológiai szakpszichológus jelölt (SZTE)
  • Integratív, fókuszolás-orientált coach
  • Pulzusanalitikai tanácsadó
  • Autogén tréner
  • Tranzakcióanalitikus
  • Klinikai- és egészségpszichológus (PPKE)
  • Szervezet-, munka- és döntéspszichológus (ELTE)
  • Közgazdász (Corvinus)

Vajsz Kornél

Pszichológus, személyközpontú tanácsadó, mérnök informatikus.

Első, mérnök informatikus diplomámat a Budapesti Műszaki Egyetemen szereztem. Idestova 10 év szakmai tapasztalattal rendelkezem az üzleti életben, mint szoftverfejlesztő és csapatjátékos. Fontosnak tartom a versenyszférában a fenntartható fejlődést, és annak az egyensúlynak a megtalálását, ami mind a kliensek, mind az egyén számára serkentő, motiváló és kielégítő környezetet teremt. Dolgoztam már kisvállalkozásoknak, non-profit szervezeteknek és multinacionális cégeknek egyaránt.

Pszichológusi alapdiplomámat a Debreceni Egyetemen szereztem meg. Mesterszaknak pedig az Eötvös Loránd Tudományegyetem fejlődéspszichológia specializációját választottam, mert mélységesen azonosulok azzal a gondolattal, hogy életünk utolsó napjáig képesek vagyunk a fejlődésre, önmagunk meghaladására. Fontos számomra a rendszerszemléletű gondolkodásmód, illetve az az elv, mely szerint egy jelenség egésze gyakran mutat túl az elemeinek összességénél.

Szenvedélyem a segítő kapcsolatok jellemzőinek feltárása, gyakorlása és fejlesztése. Tagja vagyok a nemzetközi Society for Psychotherapy Research egyesületnek. Központi kérdés számomra a lelki eredetű traumák prevenciója és kezelése, valamint az azokkal kapcsolatos társadalmi stigmák felismerése és leépítése. Hasonló célkitűzésekkel rendelkezik az Illinois Institute of Technology gondozásában létrehozott Honest, Open, Proud program is, melynek hazai adaptációjában részt vállalok, mint tapasztalati szakértő. Önkéntese vagyok a Magyar Antistigma Munkacsoportnak és a fiatalokat célzó, pszichoedukációs tartalmakat gyártó Mélylevegő Projektnek.

Munkámban fontos, hogy klienseimnek a korszerű, tudományos bizonyítékokon alapuló, személyre szabott intervenciók alkalmazása mellett a növekedéshez egy optimális, nyitott, transzparens és magamra is visszaható kapcsolatot ajánljak fel. Valamennyi folyamatot a közös fejlődés lehetőségének tartok, amiből ki-ki annyit vihet el, amennyit beletesz. Ezért teljes odaadással dolgozom, és legfontosabb feladatomnak a kliens belső erőforrásainak, motivációinak feltérképezését, támogatását és mozgósítását tartom.

Szakmai tapasztalat:

  • Society for Psychotherapy Research, kutató pszichológus
  • Magyar Antistigma Munkacsoport, kutató pszichológus
  • Illyés Sándor Szakkollégium, gazdasági bizottsági elnök
  • Mélylevegő Projekt, tartalomgyártó és szakmai lektor
  • Giunti Psychometrics Hungary Kft, pszichológus
  • Morgan Stanley, szoftverfejlesztő

Képzések:

  • Személyközpontú Tanácsadó (Magyar Személyközpontú Pszichoterápiás és Tanácsadási Egyesület)
  • Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológus (Eötvös Loránd Tudományegyetem)
  • Tapasztalati Szakértő (Honest, Open, Proud / Illinois Institute of Technology)
  • Mérnök Informatikus (Budapesti Műszaki Egyetem)
  • Viselkedéselemző (Debreceni Egyetem)


Facebook esemény